This nice Blogger theme is compatible with various major web browsers. You can put a little personal info or a welcome message of your blog here. Go to "Edit HTML" tab to change this text.
RSS

12 Şubat 2014 Çarşamba

Kesirleri Öğreniyoruz. (Learning fractions)

 
 
 
 
        Kesirlerin öğretiminde  tam, yarım, çeyrek ve üçte bir olarak keçeleri parçalara ayırdım. Her bir parçayı açık yeşil mum iplikle diktim. Diktiğim şekil, sembolik olarak neyi ifade ediyorsa kumaş boyası ile üzerine yazısını yazdım. Tamamladığımız şekillerle oyunumuz başladı.
     
 
 

 

 
 
 

 

      
        Akşamları yediğimiz meyvelerle, örneğin elmanın, portakalın bir bütün olduğunu hem keçeden oluşturduğum şekil yardımıyla hem de meyveler yardımıyla gördük. ''Birlikte'' bıçak yardımıyla meyvelerimizi iki parçaya ayırarak yarımları daha sonra da dört parçaya ayırarak çeyrekleri gördük. Aile bireylerine çeyrek elmaları paylaştırdık.
 

 
 
                 Kesirlerin öğretiminin daha iyi anlaşılabilmesi için oğluma, kurabiyeleri çok seven bir timsah yapmaya karar verdim. Timsahı oluştururken yumurta kutuları, bisküvi kutuları, yeşil fon kâğıdı, keçe, tuvalet kağıtlarının karton borularını kullandım. Kayra bu işin boyama kısmında yer aldı. Gayet güzel, hiç sıkılmadan verilen görevini yerine getirdi.
 
 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 





    
    Timsahına en çok sevdiği kurabiyelerden aldı. Kurabiyeleri tam, yarım ve çeyrek parçalara ayırdık. Biraz timsah, biraz da kendi yedi. Biliyor musunuz? Timsahlar yarım ve çeyrek kurabiyeyi çok severlermiş. :)
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder