Kesirlerin öğretiminde tam, yarım, çeyrek ve üçte bir olarak keçeleri parçalara ayırdım. Her bir parçayı açık yeşil mum iplikle diktim. Diktiğim şekil, sembolik olarak neyi ifade ediyorsa kumaş boyası ile üzerine yazısını yazdım. Tamamladığımız şekillerle oyunumuz başladı.
Akşamları yediğimiz meyvelerle, örneğin elmanın, portakalın bir bütün olduğunu hem keçeden oluşturduğum şekil yardımıyla hem de meyveler yardımıyla gördük. ''Birlikte'' bıçak yardımıyla meyvelerimizi iki parçaya ayırarak yarımları daha sonra da dört parçaya ayırarak çeyrekleri gördük. Aile bireylerine çeyrek elmaları paylaştırdık.
Timsahına en çok sevdiği kurabiyelerden aldı. Kurabiyeleri tam, yarım ve çeyrek parçalara ayırdık. Biraz timsah, biraz da kendi yedi. Biliyor musunuz? Timsahlar yarım ve çeyrek kurabiyeyi çok severlermiş. :)
0 yorum:
Yorum Gönder